Weer een paar dagen verder - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu Weer een paar dagen verder - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu

Weer een paar dagen verder

Door: Nini

Blijf op de hoogte en volg Nini

31 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo allemaal.
We hebben de leuke B&B Quickenberry verlaten en zijn richting Lake Takapo gereden.
Een prachtige rit door de bergen, die door de lage bewolking niet helmaal zichtbaar waren. Maar dan nog is het hier geweldig. Onderweg een stop gemaakt bij Peel Forest, een van de weinige overgebleven bossen/oerwoud. Daar hebben we een wandeling gemaakt naar een waterval. 25 min omhoog lopen in de vochtige rimboe was wel hard werken. We hadden geen draad meer droog aan het lijf, maar het was geweldig!
Daarna naar het stadje Geraldine en hebben we gelucht. Je krijgt daanr een bord vol,waar je eigenlijk met z'n tweeen al te veel aan hebt, maar wel lekker na die wandeling.
Daarna verder richting Lake Tekapo. Een leuk dorp aan de voet van een bergmassief met o.a. MT Cook. Het ligt aan een meer, dat het water van een van de gletsers bevat. Het is op sommige plaatsen melkachtig troebel en later weer glas helder.tussen de 8 en 10 graden.
Op Zondag zouden wij een rondvlucht gaan maken boven al die gletsjers, maar het weer was nog steeds niet helder en ze konden maar de helft vliegen. Dus uitgesteld naar Maandag.
We zijn met de auto de bergen in gereden via een weg langs Lake Putaki naar Mount Cook. Wat een geweldige natuur, hier in dit land. Je blijft foto's maken! In het dorp Mt Cook wat rond gelopen en een museum bezocht met de geschiedenis van de bergbeklimmers. Daarna naar een herdenkingsmoment gelopen, wat voor alle omgekomen klimmers is opgericht.
Daarna verder gereden en zagen we een bordje richting Tasman gletsjer meer. Was niet al te ver. Na een wandeling met veel klimmen kwamen we over een rand en zagen we het meer liggen.
Totaal melk kleurig door het afschuren van de stenen en overal dreven hele grote stukken ijs van de gletsjer.intussen was het ook mooi weer, dus we hebben echt genoten.
Op de terugweg bij het Mt Cook info centrum zalm gekocht, die in speciale kwekerijen bij die meren wordt gekweekt.
Die hebben we in ons huisje klaar gemaakt. We hebben alle twee nog nooit zulke lekker zalm gegeten.
Op maandag was het weer prachtig. Strak blauw! Dus wij naar het vliegveld en daar gingen we met een klein vliegtuigje de lucht in. Al snel vlogen we boven en vlak langs de bergen en gletsjers. Adembenemend mooi. Die piloot ging echt alles laten zien en ok, nog een rondje rond Mt Cook. Zooooooo mooi!
Door het prachtige weer was er 's nachts een waanzinnig sterren hemel. Zo helder!
Vandaag verder naar her Zuiden. Op tijd vertrokken en onder weg nog bij een powerstation gaan kijken. Al die gletsjer meren hebben ze met kanalen met elkaar verbonden en wekken daar meer een heel groot deel van de stroom van Nieuw Zeeland op.
Door een heel wisselend landschap zijn we naar zuiden gereden en hebben regelmatig even een stop gemaakt. Overal zie je bijzondere natuurverschijnselen en het verveeld geen moment.
Nu zijn we in Kaimata lodge, die aan de inham van een schiereiland ligt. Morgen gaan we op zoek naar Pinguins, zeeleeuwen en Albatrossen. We doen ons best met de foto's toevoegen, maar het netwerk is erg zwak, dus we doen ons best

• 31 Maart 2015 - 08:02

Gerben:

Klinkt goed hoor geniet ervan. Genoeg geheugenkaartjes bij jullie?

• 31 Maart 2015 - 09:19

Mick:

Wat een belevenissen. Klinkt allemaal wel erg goed. Geniet.

• 31 Maart 2015 - 10:32

Aad:

Ja !!!
    Leuk Nini & Hans.
    Dit wordt een EPIC journey .....
    Keep it coming.
    xxx

• 31 Maart 2015 - 12:44

Gale:

Nini, klinkt absoluut fantastische! Zo blij dat jullie zijn aan genieten tot en met! Hier is het storm (momenteel geen regen, alleen super sterk wind), containerschip aan de grond bij Vlaardingen. Wil alle foto's zien als jullie zijn terug! Cheers luv, Gale

• 31 Maart 2015 - 12:59

Heb ook toevallig in folder "promotions" gekijken, in mijn email, dat is waar jullie verhalen kom binnen, niet in "primary". Geen foto's te vinden tot nu toe. Cheers, Gale

• 31 Maart 2015 - 14:23

John En Marja:

Hallo "kiwi's",
    Zo te lezen heb ik er niet verkeerd aangedaan Nieuw Zeeland op de bucketlist te zetten. Het klinkt allemaal fantastisch! Blijf genieten en ons op de hoogte te houden. Gezien de temperaturen in Altea komen Cathy en Ruud zondag voor herkansing. Zonnige groeten!