Otago Schiereiland. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu Otago Schiereiland. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu

Otago Schiereiland.

Door: Nini

Blijf op de hoogte en volg Nini

02 April 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Kaimata retreat ligt aan een prachtige baai. Het tij zie je komen en gaan en in de verte hoor je de bulderende golfslag van de zuidelijke oceaan.
We hebben het hier zo mooi. Gisteren wat rond gekeken op de stranden, waar pelsrobben en zeeleeuwen liggen te slapen of te spelen in het zand. Wat een beesten zijn die zeelleeuwen. Een volgroeide man weegt 450 kg. Helaas zijn er maar heel weinig vrouwtjes, maar we hebben er van de 13 die er zijn al 5 gezien. De mannen zijn er met ongeveer 400.
Daarna zijn we naar het Albatros centrum geweest. Bij de rondleiding hebben we er aantal jonge gezien en het feest was compleet toen er enige Albatrossen aan kwamen vliegen. Een enorme vleugellengte maakt ze zo mooi. En zelfs kwam er een haar kuiken voederen. Echt uniek! Vandaag hoorde we van andere mensen dat ze geen grote hadden gezien!
Daarna nog wat rondgeken en de middag op ons terras in de zon gezeten.
'S Avonds hebben we met een gids een toer gemaakt naar diverse stranden. Daar hebben we grote getale zeeleeuwen gezien. Machtig mooi. Ook een aantal Yellow eye Pinguins gezien, die heel bijzonder zijn. Later nog naar een andere baai waar heel wat pels robben waren met hun pubs. Wat een feest. Die spelen in poelen water op de rotsen en dat is zo leuk om te zien! En klimmen dat die kleintjes kunnen. Als extra zagen we nog 3 Albatrossen vliegen!
We genieten volop en hebben het hier zo goed. Heerlijk eten elke avond. Vanmiddag heeft de eigenaar ons met zijn bootje door de baai naar een ander strand gebracht en hebben we heerlijk gelopen. En je raad het natuurlijk al, tussen de zeeleeuwen. Een vrouwtje had haar jong op het zelfde strand en probeerde onze boot weg te krijgen maar was verder niet agressief, zat wel bijna in de boot, wat best spectaculair was.
Morgen gaan we verder maar Manapouri via de South Scenic Route, moet erg mooi zijn.

• 02 April 2015 - 09:53

Noor:

Lieve twee,
    Het klinkt als een sprookje! Van zoiets kun je nog vele jaren op teren, zelfs als je zulke reizen alleen nog in je gedachten kunt maken! Veel plezier nog! Liefs, Frits en Noot

• 02 April 2015 - 10:21

John En Marja:

De reis wordt mooier en mooier. En wat een geluk met het spotten van al die fantastische dieren. Wij zien uit naar jullie volgende verslag!

• 04 April 2015 - 16:18

Μieke:

In zo'n korte tijd passeren er al zoveel mooie momenten.
    Geweldig wat jullie allemaal al gezien hebben, en hier ook volop van geniet.
    Dit moeten jullie vasthouden, ben benieuwd naar volgend verslag en foto's.
    Groetjes van Kees en Mieke.