Wanaka-Bruce Bay-Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu Wanaka-Bruce Bay-Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu

Wanaka-Bruce Bay-Hokitika

Door: Nini en Hans

Blijf op de hoogte en volg Nini

12 April 2015 | Nieuw Zeeland, Hokitika

We zijn weer onder weg gegaan naar de volgende lokatie. Richting Bruce Bay.
Het weer was nog goed en we hebeen weer een schitterende rit gehad. Dwars door de Southern Alps. Dat heet in het Maori
Ka Tiritiri o te Moana. De nattur is geweldig wisseld. Regenwouden, rivieren, watervallen, af en toe een sneeuwtopje en vele eenbaans bruggen over de rivieren. Verder alles twee baan.
Vlak bij Haast, waar we rustig heen reden, was een mooi visitorscentrum over de omgeving, flora en fauna. Een beetje geschiedenis van de Maori ook natturlijk.
In Haast zelf reden we over de langste brug van Nieuw Zeeland. Via de kustweg, langs de ruige kust en weer door het groene heuvellandschap naar Bruce Bay. Een dorp met drie huizen en 6 inwoners , maar een leuke B&B. We werden heel hartelijk ontvangen. Een half uurtje later zijn we met de eigenaar John een wandeling gaan maken. Eerst een stukje door het regenwoud, waar hij alles van wist. Hij is namelijk bioloog en conservator van het wereld erfgoed, wat de hele kust van Haast tot ver naar het noorden beslaat. Via de weg naar het strand. Mooi fijn zandstrand. Ideaal voor sandflys. Als die je steken, heb je daar dagen last van, dus spuiten en smeren. Maar het strand zag er spectaculair uit. Het was bedekt met enorme boomstronken, die met de rivieren meespoelen en via zee op het strand geworpen worden. En bij heel hoog water verdwijnt alles weer de zee in. Het leven is hier nog aardig simpel. We kregen een heel enthousiast verhaal over het gebouwtje aan de overkant van de B&B. Daar werden de de jaarlijkse dans avonden gehouden voor de jongeren. Het leek even of we in een film zaten!,
De volgende dag zijn we naar Fox glacier gereden het weer is wat minder, dus de mooie uitzichten waren er niet altijd. Die hadden we gelukkig in Lake Tekapo gezien.
We zijn daar naar een meertje gelopen, waar de bergen prachtig in het water weerspiegelen. Na wat rondrijden door het dorpje Fox, zijn we naar het eind van de gletsjer gereden. De wandeling omhoog richting de gletsjer viel wat tegen. We konden tot op 600 m voor de gletsjer komen, waar je niet veel kon zien. Ook begon het te regenen en zijn we snel weer naar de auto gegaan. Door hevig noodweer teruggereden. Maar het heerlijk diner maakte alles weer goed. Er was ook een amerikaans stel en dat was erg gezellig.
Het kan hier dus heel hard en veel regenen, in Flordland valt 9 tot 12 meter regen per jaar, aan de westkust slechts 5 meter, wij krijgen dus nu ook ons deel hiervan.
Van Bruce Bay naar Hokitika was een mooie rit in redelijk weer. Kiwi centrum bezocht, dus we hebben nu Kwi's gezien. Ook nog doorgereden naar Pancake rocks, wat inderdaad de moeite waard was. Spectaculaire rotsen met vele lagen en blow holes, waar door de stuwing van de oceaan, water en damp uitspuit. Een zeer fraai gezicht met een woeste oceen. Vandaag, zondag, een regendag en dus tijd om te schrijven. Gaan zo maar in de grote Jacuzzi daar is het wel weer weer voor.
Morgen naar Kaikoura en afwachten wat het weer doet want er is een boottocht gepland om dolfijnen en walvissen te gaan zien.

• 12 April 2015 - 09:28

Mieke:

Wat is het daar mooi , ben benieuwd naar de foto's van de dolfijnen en walvissen.
    Dat zullen mooie plaatjes worden als je die gaat zien. Genieten van al jullie verhalen.

• 12 April 2015 - 17:24

Riet En Ger:

Wat een mooie reis, we genieten mee van de prachtige natuur. Hopelijk goed weer morgen voor de boottocht. Groetjes uit Altea

• 12 April 2015 - 17:27

Mick:

Genieten van jullie verhalen en foto's. Geweldig en wat een organisatie en voorbereiding om zo'n reis in elkaar te zetten. Geweldig broer ben trots op u en natuurlijk op mijn zus. Veel plezier en voor ons Rn de andere volgers blijven schrijven.

• 12 April 2015 - 18:14

John En Marja:

Hallo globetrotters, wij genieten van al jullie belevenissen. Schitterende foto's. Vandaag in Altea Hills bijna stormachtig. Maar toch heerlijk buiten gezeten bij Casa Vital. Druk op zoek om onderkomen te vinden voor eind van het jaar. Het plan is om nov - dec uit te testen. Wij blijfen jullie volgen, zien uit naar het verslag over de dolfijnen en walvissen.
    Hartelijke groet!

• 12 April 2015 - 22:24

Gale:

geweldig Nini! Ben blij dat jullie zo geniet. Eindelijk hebben wij hier in beetje lente, temperature, narcissen, lammen! Team heeft 1e 2 wedstrijden gewonnen, natuurlijk ik en Anja ook! Ben nu aan de Masters kijken, Rhododendrons en Azalea's weer top, enden de golf! Je maak me "jealous", alle puur natuur! Cheers, knuffel voor jullie! XX