Wat hebben we veel met weer elementen te maken. - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu Wat hebben we veel met weer elementen te maken. - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu

Wat hebben we veel met weer elementen te maken.

Door: Nini en Hans

Blijf op de hoogte en volg Nini

14 April 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

We zijn uit Hokitika vertrokken. De dag en nacht ervoor hevige regens. Maar de ochtend van vertrek was het aardig weer. Wel een stuk kouder! Bij het eerste zonnetje konden we de prachtige Zuid Alpen zien met de met sneeuw bedekte toppen. De winter is hier dus veel te vroeg begonnen. Wij moesten dwars door die Alpenkam over de Lewiss pass. Het waren weer schitterende vergezichtigen met al die sneeuw. De weg was gelukkig goed en slingerend door rivierdalen, die nu vol water stonden. Dit keer heel donkerbruin. Dit komt door het water uit de regenwouden, die door het fermateren van de bladeren veel Tanine (net als in thee) produceren. Boven op de pass viel er wat natte sneeuw, maar dat mocht geen naam hebben. Je rijdt bijna altijd door de bossen later veel door prachtige dalen en zelfs langs de Nina valley en langs de Mouse crossing.
De weg was erg slingerig en daarom hebben we besloten bij Hanmer springs, een berg dorp waar in de winter geskied wordt, een wat langere stop te maken. Eerst koffie en toen zijn we twee uurtjes naar de Thermal Pools gegaan. Dit water komt uit diepe bronnen en heeft hoge temperaturen. Enkel baden waren met zwavelrijk water. Dat stinkt wel, maar is heerlijk voor je huid. Andere thermaal baden met massagejets waren ook heerlijk.
Het laatste stukje naar Kaikoura zagen we al dat de zee heel ruw was. Grote witte koppen.
We zijn meteen even langs het bureau gegaan van de Dolfin trip, maar daar zeiden ze ook al dat het weer heel slecht was om te varen. We moesten de volgende ochtend maar even bellen.
We hebben een heerlijk appartement . 's Nachts heeft het waanzinnig gestormd en geregend. En toen we richting de bergen keken was alles wit en buiten slechts 5 gr. Dus we wisten al, dat het varen niets zou worden. Dat werd ook bevestigd, golven van 4 tot 8 meter en storm waarschuwing.
Dus zijn we wat gaan rijden en wouw, wat een golven! Daar wil je echt niet mee op zee zitten. We zijn wat langs de kust gaan rijden en hebben waanzinnige foto's kunnen maken. Wat een natuurgeweld!
We zijn wat naar het noorden gereden, waar een pelsrobben kolonie woont. Die hadden nog net een beetje strand om lui in de zon te liggen. Die hebben allemaal veel pubs en die verblijven op een bijzondere plek. Onderveer een 10 min lopen vanaf zee , een aardig stukje omhoog, zagen we iets bijzonders. Een waterval en daaronder een meertje waar de zeehondenpubs naar hartelust spelen, zwemmen en slapen op de rotsen. De moeders komen af en toe naar boven om de pubs te zogen. Dit was zo leuk om te zien! Apart verschijnsel. Zodra ze groot genoeg zijn ,gaan ze terug naar zee. Zo hebben we toch weer een hele mooie dag gehad.
We hebben inmidels zo'n 3700 km gereden over het Zuid Eiland, dus we crossen wat af, je moet er wat voor hebben om wat te zien.

• 14 April 2015 - 07:53

Mieke:

Wat een schitterend uitzicht, zo wil iedereen wakker worden.
    En wat een leuke beesten zijn dat die pelsrobben.

• 14 April 2015 - 15:03

Cora:

wat zien jullie veel mooie dingen en dieren een hele belevenis veel plezier nog xxxxx

• 15 April 2015 - 19:26

Els:

Lieve Hans en Nini,
    Fantastisch om jullie te kunnen volgen! ik reis gewoon mee.
    Je hebt het over de verschillende elementen, geweldig.
    Geniet maar weer lekker verder en geniet!
    Liefs, Els