De laatste dagen Zuider eiland Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu De laatste dagen Zuider eiland Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nini - WaarBenJij.nu

De laatste dagen Zuider eiland Nieuw Zeeland

Door: Nini

Blijf op de hoogte en volg Nini

17 April 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

De laatste dag in Kaikoura zijn we eerst nog een ritje langs zee gaan maken om naar de spectaculaire golven te kijken.In de middag zijn we naar de golfbaan gereden en zijn 18 holes gaan golfen. Die baan lag zo mooi. De ene kant uit zag je de woeste golven van de oceaan en aan de andere kant het uitzicht op de besneeuwde bergen. Wel moesten we in die storm, die nog steeds aanhield spelen.Toch wel leuk! We zijn aan de laatste twee dagen begonnen op het Zuidereiland gisteren van Kaikoura naar Nelson gereden.
Onderweg nog even gestopt Blenheim. Lekker koffie gedronken en toen weer verder. Het landschap is zeer afwisselend en zo is het nooit saai. Bij de Sounds, de enorme inhammen van zee nog even rondgekeken. Een weg met 100 meter recht stuk is daar zeldzaam rond de sounds, alleen maar bochten, maar wel een prachtige omgeving met een eb/ vloed verschil van vijf meter.
Nelson is Een mooie stad aan de Tasman zee en met een levendig centrum.
Even geluncht en rondgelopen en toen richting de B&B. Weer een leuke plek en de eigenaar is van origine Nederlander, Kees spreek nog goed Nederlands.
Vandaag hebben we een tripje gemaakt naar het Abel Tasman park. Dit is alleen via zee bereikbaar. Dus zijn we eerst 45 min met de auto naar Kaiteriteri gereden. Vanaf daar met de boot met wat leuke uitleg onderweg richting Torrent Bay. Ongeveer een 45 min varen. Voor de verandering weer wat pelsrobben gezien!
Bij Torrent Bay afgezet op het strand en vanaf daar zijn we naar een andere baai gelopen. Dit weer dwars door het regenwoud en weer flink heuveltje op, heuveltje af. Totaal 6 km en we hebben daar 2,5 km gelopen. Regelmatig over bruggetjes over de riviertjes en zelfs een grote hangbrug, die leuk gaat bewegen als je erop loop. De overspanning over een diep ravijn met riviertje. Hier moet je geen hoogtevrees hebben. Maar het was weer geweldig! Na de wandeling lekker op het strandje van de baai gezeten tot de boot ons weer kwam halen. We zijn weer lekker bezig geweest! De terugreis was bijna een uurtje.
Morgen gaan we richting Picton en om 13.15 uur varen we met de ferry naar het Noorder eiland. De weersvoorspelling voor de oversteek is niet best, veel wind en golven van een metertje of vijf, we proberen de zeeziektes pilletjes maar.
We zijn erg benieuwd wat ons op het Noordereiland weer te wachten staat. Eerst twee nachten in Wellington en dan weer kilometers maken. Op het zuidereiland hebben we 4000 km gereden!
We zullen zo proberen of we foto's erbij kunnen zetten.

• 17 April 2015 - 11:32

Cora:

wat een belevenis op de boot daar ben ik niet jaloers op veel plezier en een dikke xxxxx

• 17 April 2015 - 11:43

Ineke:

Wat een prachtige reis en mooie foto's!
    Lekker genieten en sterkte op de boot morgen!
    Gaan jullie helemaal noord ook naar Bay of islands?
    Dat is ook echt gaaf om te zien,
    verheug me weer op de volgende verslagen xxx

• 17 April 2015 - 12:29

Selma:

Wat een leuke verhalen weer en prachtige foto's. Vanavond weer Nina voorlezen uit de avondturen van opa en oma in Nieuw-Zeeland. Vind ze helemaal leuk. Veel plezier weer!

• 17 April 2015 - 17:07

Mieke:

Mijn maag draait al om als ik denk aan jullie komende boottocht, daar ben ik niet jaloers op, sterkte daarmee. Jullie verhalen plus foto's zijn geweldig dat wordt een mooi naslagwerk. Iets waar jullie altijd van kunnen genieten en zeker voor alle kleinkinderen zullen het machtige verhalen zijn om te horen wat een avontuurlijke grootouders ze hebben.
    Genieten van jullie volgende avontuur , ik wacht weer vol spanning af.

• 17 April 2015 - 20:03

Ros Beaton:

Lieve Nini en Hans,

Wat een spannende reis maken jullie! Het is heel leuk om jullie ervaringen te lezen.

Hier begint het echt een beetje lente te worden, de temperaturen lopen omhoog en de bomen beginnen groen te worden en tussen hole 13 en 14 hebben zwanen een nest gemaakt.

Ik hoop dat jullie een fijne weekend hebben.
    Liefs,
    Ros xx

• 18 April 2015 - 07:45

Kitty:

Hallo lieve Nini en Hans,

Wat beleven jullie toch een hoop, de foto's ook geweldig.Hans, je hebt je slag nog niet verleerd.
    Ben benieuwd om te lezen hoe de overtocht is gegaan.

Liefs,
    kitty